Pages

Thursday, April 29, 2010

Mr. Saint

有一种人叫做Mr Nice. 他得做人处事,交际手腕常常让我们这些普通,emotion management 有瑕疵,有血有肉的人佩服的五体投地。

在他们的身边,我们变得龌龊不堪。
所以我们有时会嫉妒,会忍不住破口大骂“真是个假好人”
有必要让自己显得那么高尚,让身边的人都看起来那么的低贱吗?
让别人做坏人,来凸现自己是Mr Nice, 这样的人好人吗?

有一个人一脸正经的纠正我,我不应该总是骂Mr Nice “假好人”
就像a half filled cup, 没有必要一定看成half empty cup
我可以说他只是不想做得太坏而已。
屁!@
假就是假
管它是好人还是坏人
反正世上没好人或坏人的
只有真或假
我就是不爽

PS: 做好人一直都是我的目标,我也常常是个politically correct的人,我也很佩服Mr Nice的做人处事手腕。我只是不屑假当圣人的假好人

3 comments:

Anonymous said...

Me gusta mucho su sitio. Excelente contenido. Por favor, continúe publicar contenido tan profunda.

Anonymous said...

Thanks for taking the time to discuss this, I feel strongly about it and love learning more on this topic. If potential, as you acquire expertise, would you thoughts updating your blog with extra info? It is extremely helpful for me.

J1am1n said...

Thank you for reading my blog. I am glad that you like what I wrote. Hope you'll like my other entries too.